Praktische info

Screening

Twijfelt u of uw kind logopedie nodig heeft? U kunt voor een vrijblijvende screening een afspraak maken via info@sprekendlogopediezvl.nl of contact opnemen via 0117/851823

Verwijzing en vergoeding

Bij onze praktijk kunt u terecht zonder verwijsbrief van een (huis)arts. Na aanmelding start een van onze logopedisten een screening en bepaalt welke zorg u of uw kind nodig heeft. Dit is het gevolg van de invoering Directe Toegankelijkheid logopedie (DTL) in 2011. Al onze logopedisten hebben een DTL-training gevolg en zijn daarmee bevoegd deze screening af te nemen.

Tijdens de screening die ongeveer tien minuten duurt, kijken we zorgvuldig of u bij de logopedist aan het juiste adres bent. Als wij daarover twijfelen, kunnen wij u alsnog adviseren om naar een (huis)arts te gaan en eventueel een verwijzing voor logopedie te vragen. Als u bij ons wel op de juiste plek bent, starten we meteen met een intake en de logopedische behandeling.

Voor stotteren, preverbale logopedie en neurologische stoornissen is een verwijzing noodzakelijk.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op.

Behandeling

Behandeling vindt plaats in de goed uitgeruste praktijk in IJzendijke en in de nevenvestigingen in Breskens, Groede, Sas van Gent, Oostburg, Cadzand en Aardenburg. Behandeling aan huis kan enkel op medische indicatie.

Voor de openingstijden verwijs ik u graag naar de homepage van de website

Recht op keuze informatie

Als cliënt kunt u op verzoek aanvullende informatie verkrijgen over de aangeboden zorg. Denkt u hierbij aan informatie over tarieven, kwaliteit, cliëntervaringen en bewezen werkzaamheid van de therapie.

Klachten

Wkkgz staat voor de wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg.

Mocht u klachten hebben, kunt u deze met ons bespreken. We zoeken dan samen naar een oplossing voor uw klachten. Als lid van de NVLF zijn wij automatisch aangesloten bij de klachtenregeling eerste-lijns-logopedie. De klachtenfunctionaris en aansluiting bij de geschillencommissie is gereld via het lidmaatschap NVLF. Een folder over klachtrecht is beschikbaar in de wachtruimte.

Meer informatie over klachtrecht/Wkkgz kunt u vinden via onderstaande link

www.klachtenloketparamedici.nl